Sayap-sayap Tanarebt...

Ambitious. Tapi gagal.
Aku tutup buku ni dgn rasa tak puas hati yg tebal.

1. Ending dia bajet konon macam dalam movie. Ofkos...aku tahu mesti penulisnya plan nak buat sekuelnya. Tapi come on lah... ending barai. Perlu ke scene tergantung 'ryde n wae jatuh dari garuda' jadi penutup?. Jauh berbeza dgn cara RAM menamatkan setiap siri pentalogi ( kini hexalogi ) Bagaikan Puteri. Prolly this his first novel?

2. Watak2....ya ampun...time2 dah nak habis terlalu banyak pulak watak2 dari kota jangkang 3 muncul. Confuse aku.

3. Gaya bahasa...adehh...sangat sengal....cuma first chapter je yg aku betul2 dpt baca tanpa rasa annoying. The rest, it feels like my entry now. Rojak barai for a novel nye standard...plus siap ada selingan seolah2 author ni tgh berbicara dgn readers. Seyes takleh blah...

Namun, aku masih bole 'applaud' sebab jalan cerita nye feels original. lama dah tak baca novel fantasy tempatan selepas 'puisi buat esdyzuar'.

overall...novel nih secara teknikal sahaja gagal. masih boleh direcommend untuk dibaca.

Popular Posts