Dec 26, 2009

pergi tak kembali ...


Innalillah...aku betul-betul terkejut bila baca sms dari fahmi.
panik aku cari no. phone dyana sebab nk confirm kan dengan khairul.
at same time, aku call ucop nk dapatkan nombor asri..as i know asri memang rapat dgn dia.

it's true. reza zamhari dh meninggal dunia awal subuh pagi tadi.
sentap juga...sebab rasa tak percaya tu terlalu tebal. aku,ucop and iwad baru je jumpa dia masa hari khamis. time lunch. and rasa cam tak percaya 5-6 patah perkataan yg dia ucapkan tula rupanya his last words.

rasa bersalah yg amat pun ada...sebab that day aku dh perasan dia tgh makan dgn kekawan dia. but aku saje malas nk tegur. but then nasib baik dia yg tegur kitaorg. and Ya Allah..itulah kali terakhir kami bersua dgn dia.

reza...walau macammana pun..dia sentiasa ingat aku and budak2 abbeydale...yg kasi diaorg tumpang umah jap time dia sampai sheffield dulu..tolong cari rumah etc.

antara budak2 batch dia...diala yg paling rapat dgn aku..maklumla kebetulan satu course and dia pun photographer.

bila aku fikir2 balik...banyak memori aku dengan dia...and one thing yg aku rasa agak regret...sebab all the while..only once aku dpt peluang gi photo-shoot dgn dia.

Ya-Allah...cepat kau menoktahkan hidupnya di dunia ini.Semoga dia berada diantara yg kau kasihi.
Sesungguhnya KAU lebih menyayangi dia. Kurniakanlah kekuatan kepada keluarganya untuk menghadapi dugaanMu ini...dan berilah kami yg masih hidup ini petunjuk agar sentiasa berada dijalanMU...sehingga akhir hayat.